Saturday, January 26, 2008

Ya Allah, Tabahkan lah hati ku ini . . .

Minggu ini, terasa amat cepat berlalu, Alhamdulillah dapat aku tempuhi dengan nafas yang tercunggap2.

Seperti yang dirancang, minggu ini aku "kena" latih budak utk menghadapi Kejohanan Badminton MSSD Muar yang akan berlangsung pada 29 - 31 Jan. 2008. Bermakna Jam 3.00 pm aku dah terpacak kat gelanggang Badminton Stadium.

Malang menimpa anak aku, dia pengsan kat sekolah SAB1 hari selasa. Jam 9.00 - 10.35 am. Aku amat kesal apabila pihak sekolah lewat memaklumkan pada aku, kul 10.30 am baru tahu. Pada hal jarak sekolah aku dengan anak tak sampai pun 1 km. Nak kata tiada no. tel aku. Tak mungkin sebab kat guru kelas aku dah beri. Beberapa guru yang ngajar anak aku pun dah tahu no. aku. Lagipun kat beg, buku tulis, dompet dah ku labelkan nombor phone aku. Seperti biasa le ibu bapa dipersalahkan, konon nya tak bersarapan pagi. Berkat ilmu DakLan, aku mendengar je kemarahan/luahan hati GB. Lepas dia berceloteh aku pun start mematah hujah2 GB. Kan aku dah bersedia dengan spy2 kat sekolah tu. Lagipun kan anak aku "glamour" kat SAB1. Terima kasih DakLan. Sekurang2 dpt le belajar sesuatu yang bermakna kat IPPM tu. Melopong mulut GB tu dibuatnya.

Petang selasa, ketika aku berlatih badminton, anak aku mengadu sakit di dada. Aku bawa ke klinik swasta tapi dia syor ke hospital. Aku terus le bawa ke hospital. Anak aku terpaksa di tahan di wad.

bersambung . . . hari sabtu (sekarang) bapa mertua aku lak masuk wad. so sekrg aku kena jaga. Almaklum le wife aku anak sulung & perempuan tunggal.
Ya Allah, Tabahkan lah hatiku ini . . .

1 Comments:

At January 27, 2008 at 1:36 AM , Blogger azlanlin said...

Waaa...caya la raszana!
Dugaan demi dugaan silih berganti memerlukan kematangan minda dan kstabilan emosi dalam menangani permasalahan yang berlaku.

Waaa....caya la raszana!
Apa ilmu yang diperturun oleh DakLan tu? Boleh kita kongsi bersama di entri akan datang? Tentunya boleh, sebab tak sabar rasanya perasaan ingin mengetahui... negh..ngeh..ngeh..

entah2 ilmu "autakari"....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home