Saturday, January 12, 2008

Sabtu Yang Pertama

Hari ini macam biasa le, lepas membasuh kasut sekolah anak, aku menyidai baju yang dah dibasuh malam tadi. Kul 8.00 pagi aku bawa le anak2 gi bersarapan di Kopitiam kegemaran anak2. Mana lagi kalau tidak di depan bus station Muar. Tapi aku pelik le ngapa org2 panggil bus station Pagoh. aku ada tanya2 orang dia orang kata sebab kebanyakan bas ke Pagoh. Siasat punya siasat, tak betul maklumat tu. Begitu selera anak makan satay, telur rebus, nasi lemak, roti bakar dan mee rebus. Almaklum le sabtu pertama dia orang dapat menikmati kelumrahan yang biasa dilalui setiap sabtu. Tapi bila dah 4 ini, kelam kabut le sikit. Mungkinkah bertambah lagi selepas ini?

Pukul 9.30 aku ke Pasar Awam Parit Jawa, membeli lauk2 untuk minggu depan. Al maklum le Aleeya & Raszique ini tak suka makan di warung2 atau restoran. Dia lebih gemar dimasak sendiri dan yang cerewetnya nakkan ikan, sotong, udang & ayam yang segar. Dulu aku makan aja apa yang mamaku hidangkan.

Selepas tu aku bawa anak ke Pantai Leka, Parit Jawa melihat suasana air pasang, bot2 nelayan dan yang paling anak2 aku suka, melihat burung2 bagau berterbangan.

Jam dahpun pukul 11.30 pagi, apa lagi, singgah le makan Asam Pedas di Warung Pak Yahya TV3. Begitu selera anak2 aku makan termasuk le emak bapaknya. Mungkin sebab dah 2 bulan mereka berpuasa. Tapi macam biasa le yang berdua itu hanya makan ikan2 aja.

Petang2 begini apa lagi, tarik le selimut. Anak2 pun dah tido . . .

Malam sabtu ini aku teruskan usaha membuat Sistem Merit Demerit menggunakan Excel. Berkat "didikan" Dr. Kah, aku "dah mahir" menggunakannya. Insya Allah sebelum 21 Januari ini dah boleh digunakan. Ini le satu2nya projek terbaru aku, almaklum le salah seorang pelajar cemerlang kspk tmk 2007.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home